Můj boj s akné - 3. díl


Ahoj,

vítám všechny vytrvalé bojovníky s akné nebo jen zvědavce, kteří chtějí vědět, jaký moje dlouhá cesta bude mít vlastně cíl. V předchozích dílech jste se dozvěděli, kde a jak jsem k akné přišla, co vlastně bylo hnací motorem k tomu, začít s tím něco dělat, jak jsem hledala toho pravého odborníka a následně taky jaký byl úplně první krok léčby. A taky jsme narazili na problém, se kterým jsem se potýkala často. Prostě jsem měla pocit, že se nedaří a je to k ničemu a všechno jsem chtěla mít hned a rychle. Nejradši bych to po 3 měsících zabodla a žila si dál se svým poďobaným xichtem, ale pak jsem se vždycky přemohla a bojovala dál. 

Když jsem si u doktorky byla pro druhou a poslední lahvičku Zinerytu, dostala jsem zároveň předpis na vitamín A - Retinol. Teď když se podívám zpátky tak už vím, že celá léčba vlastně de facto souvisí s množstvím vitamínu A, který přijímáte. Zineryt ho obsahoval taky, ale dával se na povrch, a ten druhý jsem si každé ráno brala jako prášek. A s braním vitamínu A jsem pokračovala i nadále. 

Když jsem absolvovala po 3 měsících od zahájení léčby kontrolu, usoudila paní doktorka, že jeden typ projevů akné už jsme potlačili dostatečně a zkusíme tedy další krok. A dalším krokem bylo zase mazadlo - tentokrát Skinoren. Skinoren je krém, který běžně seženete v lékárně i bez předpisu. Já ho měla na předpis a tím pádem mi na něj docela dost přispívala pojišťovna. Po návštěvě doktorky a s receptem v ruce jsem se tedy vypravila domů. 

Skinoren je krém, jehož účinnou látkou je kyselina azelaová. Celkově má krém na starosti 3 hlavní věci. Působit antibakteriálně - tzn bojovat proti bakteriím, které akné zpsobují a které už na pleti máte. Půosbit protizánětlivě - tzn. snížit otok a zarudnutí míst, kde už se nějaký ten zmetek klube nebo vyklubal a je potřeba pleť zahojit. A třetí věcí je regulace keratinizačního procesu (ne, tohle si fakt nepamatuju z hlavy, takovej název) - to znamená, že zpomaluje a reguluje rohovatění kožních buněk a tím zamezuje uzavření nečistoty nebo bakterie do kůže a tím pádem předchází vzniku nových potíží. 


Fotku jsem ji vypůjčila z eshopu www.pilulka.cz, jak už je tomu u předchozích fotek - nikdy jsem tak nějak nepočítala, že bych začala blogovat a psát o tom, co jsem prožívala, proto jsem to ani nefotila. Ještě, že máme ty internety.

Skinoren bych po své zkušenosti zařadila mezi přípravky, které regulují výhradně projevy povrchového akné, ale pokud bojujete s hlubokými boláky, které jsou usídlené pod kůží, cítíte, že pomalu div neexplodují, ale přece se ta bílá hlavička svádějící k vymáčknutí ne a ne objevit, Skinoren Vám nepomůže. Je vhodným lékem na lehčí formy akné a nebo jako doprovodná léčba. Jeho používání není nijak složité. Pleť si omyjete, osušíte a na postiženou oblast dáte krém. Nedává se jen na pupínek, ale i okolo. U mě to dopadlo tak, že jsem ho nakonec patlala po celém obličeji. Výhodou bylo, že jste na Skinoren mohli dát další krém, a následně klidně i makeup. Což jsem já docela ocenila, protože pohled na mě fakt nebyl (dle mého názoru) nic moc a bez makeupu jsem chodila zásadně jen doma ve dnech volna nebo na kontroly (a to jsem opět měla ty pocity, že moje beďary jsou středobodem vesmíru, i když s největší pravděpodobností byly celýmu metru úplně u…no víte kde). Stejně jako všechny přípravky na boj s akné, onemocněním kůže, které zdaleka nepostihuje jen pubertální výrostky obou pohlaví, i Skinorem vysušoval. A v tu chvíli jsem začla používat i komplet novou řadu kosmetiky, ale o kosmetice bude samostatný díl. 

Se Skinorenem jsem přežila celý konec jara a léto. Až později v průběhu léčby jsem se dozvěděla, že retinol neboli vitamín A velmi zvyšuje citlivost na slunce a proto by přípravky s ním neměly být užívány v létě. I to byl jeden z důvodů, proč mi lékařka předepsala na nejteplejší měsíce roku právě tohle. Musím říct, že přes léto jsem k moři (můj do té doby jediný zaručený zlepšovatel stavu pleti) vycestovala jen jednou, i přesto ale byla vidět na obličeji už pořádná změna. Zmizely mi skoro všechny ty zarudlé krátery z povrchu obličeje a kůže na obličeji přestala vypadat jak nějaký exotický typ dalmatina s červenými skvrnami. Jenže ono akné člověka netrápí někdy jen těmi viditelnými projevy, které nám snižují sebevědomí a necítíme se s nimi dobře. Ať mi nikdo netvrdí, že nejkrásnější si připadal s podobaným obličejem plným rudých fleků. Akné může mít i podobu těch obrovských podkožních boláků. Nejsou vidět, příšerně bolí a potrápit umí mnohem víc než hnisavá nálož vedle nosu. 

Na pohled už jsem konečně zase začínala vypadat plus mínus normálně, už mi podle obličeje nikdo netipoval druhák na gymplu a když jsem si rukou přejela po tváři, nepřipadala jsem si, jak kdybych se právě dotkla nějaký vytuněný houbičky na celulitidu s hromadou masážních nopek a výrustků. Bylo po prázdninách, po dovolených, slunečního svitu ubývalo a tak přišla na řadu další fáze léčby a s ní další nový přípravek…

Žádné komentáře:

Těším se na Vaše komentáře!

Contact me: ShelfOfBeauty@gmail.com
All rights reserved. Používá technologii služby Blogger.